E-mail: info@scholinginzorg.nl
Website: Scholinginzorg.nl
Definities
1. Scholing in Zorg: Scholing in Zorg, gevestigdte Zoetermeer onder KvK nr. 71248978.
2. Klant: degene met wie Scholing in Zorg een overeenkomstis aangegaan.
3. Partijen: Scholing in Zorg en klant samen.
4. Consument: een klant die tevens een individu is en die alsprivépersoon handelt.
Artikel 1 - Toepasselijkheid algemene voorwaarden
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen,werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten ofproducten door of namens Scholing in Zorg.
2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij datuitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/ofafwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.
Artikel 4 - Prijzen
1. Alle prijzen die Scholing in Zorg hanteert zijn ineuro’s, zijn inclusief btw en exclusief eventuele overige kostenzoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten,tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
2. Alle prijzen die Scholing in Zorg hanteert voor zijndiensten en producten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt,kan Scholing in Zorg te allen tijde wijzigen.
3. Partijen komen voor een dienstverlening door Scholing inZorg een totaalbedrag als richtprijs overeen, tenzij partijenuitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan wordenafgeweken, zijn overeengekomen.
4. Scholing in Zorg is gerechtigd om tot 10% van de richtprijsaf te wijken.
5. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen,dient Scholing in Zorg de klant tijdig te laten weten waarom eenhogere prijs gerechtvaardigd is.
6. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft deklant het recht om het deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven derichtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.
7. Scholing in Zorg heeft het recht de prijzen jaarlijks aan tepassen.
8. Voorafgaand aan de ingang ervan zal Scholing inZorg prijsaanpassingen meedelen aan de klant.
9. De consument heeft het recht om de overeenkomst met Scholingin Zorg op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.
Artikel 6 - Betalingen en betalingstermijn
1. Scholing in Zorg mag bij het aangaan van de overeenkomst eenaanbetaling tot 50% van het overeengekomen bedrag verlangen.
2. De klant dient betalingen achteraf binnen 1 maand nalevering te hebben voldaan.
3. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen.Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op delaatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege inverzuim en in gebreke is, zonder dat Scholing in Zorg de klant eenaanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen.
4. Scholing in Zorg behoudt zich het recht voor om een leveringafhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstellingte eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
1. Producten worden direct afgerekend.
2. Scholing in Zorg mag bij het aangaan van de overeenkomstbetreffende een dienst een aanbetaling tot 50% van het overeengekomen bedragverlangen.
3. De klant moet declaraties binnen 1 maand nafactuurdatum aan Scholing in Zorg betalen, tenzij partijen hieroverandere afspraken hebben gemaakt of op de factuur een andere betaaltermijnvermeld staat.
4. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen.Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op delaatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege inverzuim en in gebreke is, zonder dat Scholing in Zorg de klant eenaanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen.
5. Scholing in Zorg behoudt zich het recht voor om eenlevering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel eenzekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de dienst.
Artikel 7 - Gevolgen niet tijdig betalen
1. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, danis Scholing in Zorg gerechtigd de wettelijke rente van 2% permaand voor niet-handelstransacties en de wettelijke rentevan 8% per maand voor handelstransacties in rekening te brengen vanafde dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor eenhele maand wordt gerekend.
2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendienbuitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigdaan Scholing in Zorg.
3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluitvergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
4. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Scholing inZorg zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijnbetalingsverplichting heeft voldaan.
5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance vanbetaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van Scholing inZorg op de klant onmiddellijk opeisbaar.
6. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van deovereenkomst door Scholing in Zorg, dan is hij nog steeds verplicht deafgesproken prijs aan Scholing in Zorg te betalen.
Artikel 8 - Recht van reclame
1. Zodra de klant in verzuim is, is Scholing inZorg gerechtigd het recht van reclame in te roepen ten aanzien van de onbetaaldeaan de klant geleverde producten.
2. Scholing in Zorg roept het recht van reclame in door middelvan een schriftelijke of elektronische mededeling.
3. Zodra de klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen rechtvan reclame, dient de klant de producten waar dit recht betrekking op heeft,onmiddellijk te retourneren aan Scholing in Zorg, tenzij partijen hieroverandere afspraken maken.
4. De kosten voor het terughalen of -brengen van de producten komenvoor rekening van de klant.
Artikel 13 - Herroepingsrecht
1. Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van14 dagen zonder opgave van reden ontbinden op voorwaarde dat:
· het product niet is gebruikt
· het geen product is dat snel kan bederven, zoals voedsel ofbloemen
· het geen product is dat speciaal voor de consument op maat isgemaakt of aangepast
· het geen product is dat niet kan worden teruggestuurd omhygiënische redenen (ondergoed, badkleding, enz.)
· de verzegeling nog intact is, indien het gaat om gegevensdragersmet digitale inhoud (dvd’s, cd’s, etc.)
· het product of dienst geen logies, reis, restaurantbedrijf,vervoer, cateringopdracht of vorm van vrijetijdsbesteding betreft
· het product geen los tijdschrift of losse krant is
· het geen (opdracht tot) spoedreparatie betreft
· het geen weddenschappen en/of loterijen betreft
· de consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
· het geen dienst betreft die met instemming van de klant volledigworden uitgevoerd binnen de 14 kalenderdagen bedenktijd en waarbij de klant uitdrukkelijkom de heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien
2. De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vangt aan:
· op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeelheeft ontvangen van 1 bestelling
· zodra de consument de overeenkomst levering van de dienst heeftgesloten
· zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud viainternet gaat afnemen
3. De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar makenvia info@scholinginzorg.nl, indien gewenst met behulp van hetherroepingsformulier dat via de website van Scholing inZorg, Scholinginzorg.nl, kan worden gedownload.
4. De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na hetkenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren aan Scholing inZorg, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.
Artikel 14 - Vergoeding van bezorgkosten
1. Indien de consument tijdig van zijn herroepingsrecht gebruik heeftgemaakt en als gevolg daarvan tijdig de volledige bestelling aan Scholingin Zorg heeft geretourneerd, dan zal Scholing inZorg eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen naontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan deconsument terugbetalen.
2. De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekeningvan Scholing in Zorg voor zover de volledige bestelling wordtgeretourneerd.
Artikel 15 - Vergoeding retourkosten
Indien de consument een beroep doet op zijnherroepingsrecht en de volledige bestelling tijdig retourneert, dan komen dekosten voor het retourneren van de volledige bestelling voor rekening van deconsument.
Artikel 17 - Opschortingsrecht
Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van hetrecht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenisop te schorten.
Artikel 18 - Retentierecht
1. Scholing in Zorg kan een beroep doen op zijn retentierecht enin dat geval producten van de klant onder zich houden, totdat de klant alle nogopenstaande rekeningen ten aanzien van Scholing in Zorg heeftvoldaan, tenzij de klant voor die kosten voldoende zekerheid heeftgesteld.
2. De retentierecht geldt eveneens op grond van eerdereovereenkomsten waaruit de klant nog betalingen verschuldigd isaan Scholing in Zorg.
3. Scholing in Zorg is nooit aansprakelijk voor eventuele schadedie de klant mogelijkerwijs lijdt als gevolg van het gebruikmaken van zijnretentierecht.
Artikel 19 - Verrekening
Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijnrecht om een schuld aan Scholing in Zorg te verrekenen met eenvordering op Scholing in Zorg.
Artikel 20 - Eigendomsvoorbehoud
1. Scholing in Zorg blijft eigenaar van alle geleverde productentotdat de klant volledig heeft voldaan aan al zijn betalingsverplichtingen tenaanzien van Scholing in Zorg op grond van wat voor met Scholingin Zorg gesloten overeenkomst dan ook, met inbegrip van vorderingen inzakehet tekortschieten in de nakoming.
2. Tot die tijd kan Scholing in Zorg zich beroepen op zijneigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
3. Voordat het eigendom is overgegaan op de klant, mag de klant deproducten niet verpanden, verkopen, vervreemden of anderszins bezwaren.
4. Indien Scholing in Zorg een beroep doet op zijneigendomsvoorbehoud, geldt de overeenkomst als ontbonden en heeft Scholingin Zorg het recht om schadevergoeding, gederfde winst en rente tevorderen.
Artikel 21 - Levering
1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
2. Levering vindt plaats bij Scholing in Zorg, tenzij partijenanders zijn overeengekomen.
3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door deklant aangegeven adres.
4. Indien de overeengekomen bedragen niet of niet op tijd wordenvoldaan, heeft Scholing in Zorg het recht om zijn verplichtingen opte schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan.
5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, met alsgevolg dat de klant een verlate levering niet aan Scholing inZorg kan tegenwerpen.
Artikel 22 - Levertijd
1. De door Scholing in Zorg opgegeven levertijden zijnindicatief en geven de klant bij overschrijding daarvan geen recht opontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijkanders zijn overeengekomen.
2. De levertijd vangt aan op het moment dat de klant het(elektronische) bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een(elektronische) bevestiging heeft gekregen van Scholing in Zorg.
3. Overschrijding van de opgegeven levertijd geeft de klant geenrecht op schadevergoeding en evenmin het recht om de overeenkomst te ontbinden,tenzij Scholing in Zorg niet binnen 14 dagen na daartoe schriftelijkte zijn aangemaand kan leveren of partijen hierover iets anders hebbenafgesproken.
Artikel 23 - Feitelijke levering
De klant dient ervoor zorg te dragen dat de feitelijke leveringvan de door hem bestelde producten tijdig kan plaatsvinden.
Artikel 24 - Transportkosten
Transportkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij partijenhierover iets anders hebben afgesproken.
Artikel 25 - Verpakking en verzending
1. Indien de verpakking van een geleverd product geopend ofbeschadigd is, dan dient de klant, alvorens het product in ontvangst te nemen,hiervan door de expediteur c.q. bezorger een aantekening op te laten maken, bijgebreke waarvan Scholing in Zorg niet aansprakelijk kan worden gehoudenvoor eventuele schade.
2. Indien de klant zelf voor transport van een product zorgdraagt,dient hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakkingvoorafgaand aan het vervoer te melden aan Scholing in Zorg, bij gebrekewaarvan Scholing in Zorg niet aansprakelijk kan worden gehouden vooreventuele schade.
Artikel 26 - Verzekering
1. De klant verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekerenen verzekerd te houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschadeevenals diefstal:
· geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van deonderliggende overeenkomst
· zaken van Scholing in Zorg die bij de klant aanwezigzijn
· zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
2. De klant geeft op eerste verzoek van Scholing in Zorg depolis van deze verzekeringen ter inzage.
Artikel 28 - Bewaring
1. Indien de klant bestelde producten pas later afneemt dan deovereengekomen leveringsdatum, is het risico van een eventueelkwaliteitsverlies geheel voor de klant.
2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlateafname van producten komen geheel voor rekening van de klant.
Artikel 30 - Garantie
1. Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakterzijn aangegaan, bevat deze voor Scholing in Zorg enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
2. De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend vantoepassing op defecten, veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage, constructieof materiaal.
3. De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en vanschade ontstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan hetproduct, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant, alsmede wanneer deoorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.
4. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de productendie het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op deklant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd,althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product tenbehoeve van de klant in ontvangst neemt.
Artikel 31 - Ruilen
1. Het ruilen van gekochte artikelen is alleen mogelijkindien aan de volgende voorwaarden is voldaan:
· ruilen vindt plaats binnen 14 dagen na aankoop tegenoverlegging van de originele factuur
· het product wordt teruggebracht in de originele verpakking c.q.met de nog aangehechte originele (prijs)kaartjes
· het product is nog niet gebruikt
2. Afgeprijsde artikelen, niet-houdbare artikelen zoalslevensmiddelen, op maat gemaakte artikelen of speciaal voor de klant aangepasteartikelen kunnen niet worden geruild.
Artikel 32 - Uitvoering van de overeenkomst
1. Scholing in Zorg voert de overeenkomst naar beste inzicht envermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.
2. Scholing in Zorg heeft het recht om de overeengekomendienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.
3. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overlegen na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot doorde klant.
4. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat Scholing inZorg tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
5. Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat Scholing inZorg tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen dedaaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van deklant.
Artikel 33 - Informatieverstrekking door de klant
1. De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden dierelevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en ingewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Scholing in Zorg.
2. De klant staat in voor de juistheid, volledigheid enbetrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens enbescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aardvan de overeenkomst niet anders voortvloeit.
3. Indien en voor zover de klant dit verzoekt,retourneert Scholing in Zorg de betreffende bescheiden.
4. Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Scholingin Zorg redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheidenbeschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op,dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekeningvan de klant.
Artikel 34 - Duur van de overeenkomst betreffende een dienst
1. De overeenkomst tussen Scholing in Zorg en de klantbetreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzijuit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijken schriftelijk anders zijn overeengekomen.
2. Indien een overeenkomst voor bepaalde tijd is aangegaan, dan wordtdeze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst vooronbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt metinachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden, c.q. een consumentde overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand,waardoor de overeenkomst van rechtswege eindigt.
3. Zijn partijen binnen de looptijd van de overeenkomst voor devoltooiing van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is ditnooit een fatale termijn. Bij overschrijding van deze termijn moet deklant Scholing in Zorg schriftelijk in gebreke stellen.
Artikel 37 - Opzeggen overeenkomst dienst voor onbepaalde tijd
1. De klant kan een overeenkomst voor een dienst die voor onbepaaldetijd is aangegaan te allen tijde opzeggen met inachtneming van een opzegtermijnvan 2 maanden.
2. Een consument heeft het recht een overeenkomst voor een dienstvoor onbepaalde tijd op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1maand.
Artikel 41 - Vrijwaring
De klant vrijwaart Scholing in Zorg tegen alleaanspraken van derden die verband houden met de door Scholing in Zorg geleverdeproducten en/of diensten.
Artikel 42 - Klachten
1. De klant dient een door Scholing in Zorg geleverdproduct of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventueletekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aanhetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dientde klant Scholing in Zorg daarvan zo spoedig mogelijk, doch in iedergeval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte testellen.
3. Consumenten dienen Scholing in Zorg uiterlijk binnen 2maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijvingvan de tekortkoming, zodat Scholing in Zorg in staat is hierop adequaatte reageren.
5. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op eenovereenkomst tussen partijen.
6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kandit er in ieder geval niet toe leiden dat Scholing in Zorg gehoudenkan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
Artikel 43 - Ingebrekestelling
1. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te makenaan Scholing in Zorg.
2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling Scholingin Zorg ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.
Artikel 44 - Hoofdelijke aansprakelijkheid klant
Als Scholing in Zorg een overeenkomst aangaat metmeerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledigebedragen die zij op grond van die overeenkomst aan Scholing inZorg verschuldigd zijn.
Artikel 45 - Aansprakelijkheid Scholing in Zorg
1. Scholing in Zorg is uitsluitend aansprakelijk voor enigeschade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt dooropzet of bewuste roekeloosheid.
2. Indien Scholing in Zorg aansprakelijk is voor enigeschade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit ofverband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
3. Scholing in Zorg is nooit aansprakelijk voor indirecteschade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aanderden.
4. Indien Scholing in Zorg aansprakelijk is, is dezeaansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten(beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van(volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag isde aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop deaansprakelijkheid betrekking heeft.
5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen opde website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bijbenadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of(gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enigeverplichting.
Artikel 46 - Vervaltermijn
Elk recht van de klant op schadevergoeding van Scholing inZorg vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit deaansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt nietuitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.
Artikel 47 - Recht op ontbinding
1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbindenwanneer Scholing in Zorg toerekenbaar tekortschiet in de nakoming vanzijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard ofgeringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door Scholing inZorg niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pasplaatsvinden nadat Scholing in Zorg in verzuim is.
3. Scholing in Zorg heeft het recht de overeenkomst met de klantte ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst nietvolledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien Scholing inZorg kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grondgeven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnennakomen.
Artikel 48 - Overmacht
1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboekgeldt dat een tekortkoming van Scholing in Zorg in de nakoming vanenige verplichting ten aanzien van de klant niet aan Scholing inZorg kan worden toegerekend in een van de wil van Scholing inZorg onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingenten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor denakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van Scholing inZorg kan worden verlangd.
2. Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook - doch nietuitsluitend - gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen,natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgersof andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- entelecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen,onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden enwerkonderbrekingen.
3. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Scholingin Zorg 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, danworden die verplichtingen opgeschort totdat Scholing in Zorg er weeraan kan voldoen.
4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijkgeheel of gedeeltelijk ontbinden.
5. Scholing in Zorg is in een overmachtsituatie geen enkele(schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van deovermachttoestand enig voordeel geniet.
Artikel 49 - Wijziging van de overeenkomst
1. Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoeringervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passenpartijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstigaan.
2. Voorgaand lid is niet van toepassing bij producten die zijnafgenomen in een fysieke winkel.
Artikel 50 - Wijziging algemene voorwaarden
1. Scholing in Zorg is gerechtigd deze algemene voorwaarden tewijzigen of aan te vullen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde wordendoorgevoerd.
3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal Scholing inZorg zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van dealgemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.
Artikel 51 - Overgang van rechten
1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnenniet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijkeinstemming van Scholing in Zorg.
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werkingzoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.
Artikel 52 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaardennietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van dezevoorwaarden niet aan.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat gevalvervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt vanwat Scholing in Zorg bij het opstellen van de voorwaarden op dat puntvoor ogen had.
Artikel undefined - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend hetNederlands recht van toepassing.
2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Scholing inZorg is gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is exclusief bevoegd omkennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wetdwingend anders voorschrijft.
Opgesteldop 15 juli 2023.